۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

سیستم eBooking و گلایه از شرکت ایران ایر

این پست مینیمال نیست فقط صرفا مربوط به پرواز هست ؛ این پست یک گلایه از شرکت ایران ایر هست که در حدود 1 ماه پیش باعث شد که برای پرواز 35 دقیقه در حدود 4-5 ساعت در فرودگاه مهرآباد معطل بشم و متحمل ضرر و زیان فراوانی را بابت همون تاخیر و نرسیدن به قرارهای کاری ام بشم !

من همون طور هم که از نوشته های این وبلاگ مشخص بدلیل کارم زیاد با هواپیما پرواز میکنم , به طور متوسط هفتگی 3 الی 4 پرواز کوتاه و طولانی دارم , طبق روال همیشگی هم از سیستم های eBooking که در واقع نوعی سیسم رزواسیون آن لاین هست استفاده میکنم , بلیط هم اکنون در دنیا به 3 شیوه ی حضوری ( دفاتر فروش مختلف ) , Booking ( فروش توسط دفتر اصلی ) و eBooking ( فروش از طریق اینترنت ) به فروش میره , من همیشه بدلیل اینکه فرصت زیادی ندارم همیشه از سیستم های eBooking استفاده میکنم .



چند وقت پیش طبق روال همیشگی از سیستم eBooking ایران ایر یک بلیط برای عصر از تهران به اصفهان خریدم , رسیدم فرودگاه طبق معمول همیشگی اسمم را گفتم و کارت پرواز را صادر کرد ولی گفت پرواز با 3-4 ساعت تاخیر انجام میشه و مسافران که عجله دارن میتونند با پرواز قبلی اصفهان پروازاشون را انجام بدن و به کانتر شماره فلان مراجعه کنید کارت پرواز بگیرین !

به کانتر مذبور مراجعه کردم و اسمم را گفتم , گفتم الکترونیکی بوده , گفت اسم اتون توی سیستم ها نیست باید به بخش فروش در سالن مراجعه کنید پرینت بلیط را بگیرید و بعد بیاین , رفتم به فروش مراجعه کردم و خانم متصدی فروش پرینت گرفت و دوباره به گیت مراجعه کردم بعد از 15 دقیقه معطل کردن بدلیل عدم آشنایی با eBooking و اینا کد رزرو کجای برگه نوشته شده به خانم دیگه ای ارجاع داده شد تا اوشون نشون دادن کد کجاست و بعد اینکه توی سیستم نیست از دفتر بالا دستور گرفتن که آیا میشه یا نه ! قرار د به ترافیک مراجعه کنم تا مهر بزنن و من بتونم از پرواز قبل استفاده کنم که از اینجا رفتار نسبتا زننده برخی کارمندان ایران ایر شروع شد !

به دفتر ترافیک مراجعه کردم و با بیان اینکه مهر اینجا نیست گفتن به طبقه ی پائین مراجعه کن و اونجا مهر میکنند , طبقه ی پائین یک آقایی که به نظر میومد مسئولیت اونجا را به عهده داشت اومد گفت مشکل چیه ؟ گفتم جریان اینه و باید اینو مهر کنند برگه را که گرفته بودم نگاه کرد گفت اینو کی داده ؟ گفتم دفتر فروش سالن ؛ گفت این چیه , این که فقط رزرو هست ( توجه داشته باشید اصلا سیستم رزرو بلیط توی پرواز های داخلی ایران ایر وجود ندارد و فقط ماهان ایر به چنین سیستمی در فروش آن لاین مجهز است ! ) و برگه را انداخت روی میز , به اون آقایی که قرار بود مهر کنم دادم و بعد از 5 دقیقه گشتن با غر و لند شدید گفت مهر اینجا نیست و چند باری داد زد که دارم کار شما را انجام میدم و رفت بالا که مهر را بیاره و به همون نشون تا 1 ساعت که من رفتم  و با پرواز بعدی رفتم پیداش نشد , گفتم خب شد منتظرش نموندم بیاد مهر کنه !

یک آقایی اومد جلو برگه را گرفت گفت مشکلت چیه ؟ دوباره توضیح و توضیح یهو دراومد گفت مسخره کردی , ایران که جای اینترنت و این مسخره بازی ها نیست , ایران مملکت چرتکه است , باید دستی کار کنی , دیگه اینترنتی نخر ! گفتم من الان 4 سال دارم پرواز میکنم و توی 2 سال گذشته ایران ایر همینجوری بلیط گرفتم یهو با لحن بدی دراومد گفت که شما اشتباه میکنی ایران یعنی چرتکه بندازی و این مسخره بازی ها را نداره ! حالا برو این بلیط کنسل کن و مهر بزنند و برو بلیط بخر , اینم حالا حالا به پولش نمیرسی !

خلاصه رفتم دوباره دفتر فروش بلیط گرفتم تا با پرواز قبل برم بلیط را دفتر فروش داده و رفتم تا کارت پرواز بگیرم و قبلی را تا وارد ترانزیت نشدم مهر کنند تا تاخیر بیش ار 2 ساعت بخوره , دوباره یکی دنبال مهرش میگشت و پیدا نکرد و رفت بالا دنبال همون قبلی که مهر بیاره , کارت پرواز را هم ندادن و گفتم گیت بسته شده ! در حالیکه هنوز 40 دقیقه به پرواز مونده بود و دوباره همون آقای چرتکه اومد و بلند بلند اینجا مملکت چرتکه است اینترنت چیه , اگر بلیط داشتی فلان بود !

بدون کارت پرواز و مهر کنسلی دوباره برگشتم دفتر فروش بلیط پرواز قبل را کنسل کردم و دوباره برگشتم کانتر کارت پرواز گرفتم و رفتم سالن و 4 ساعت انتظار تا پرواز !

فارغ از مسئله عدم تکریم ارباب رجوع مسئولین ایران ایر اگر بلیط فاقد اعتبار هست برای چنین مواقعی اعلام کنند و اگر توانایی فروش و معتبر نمودنش را ندارند مثل ماهان ایر تبدیل به رزرو بشه و زمانی که به فرودگاه شخص مراجعه میکنه بلیط قطعی صادر بشه !

من خوشبختانه اولین بار بود که مشکل پیدا کردم ولی خب مسلما نظیر این اتفاق بارها افتاده و عدم آشنایی پرسنل با سیستم eBooking به ضرر مسافر تموم شده , امیدوارم مسئولین ایران ایر فکری به حال این موضوع بکنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر