۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

فرق تاخیر پرواز در ایران و امارات

چند وقت پیش از اصفهان میخواستم به سمت کیش پرواز کنم، پرواز ساعت ۹ صبح بود، رفتم فرودگاه کارت پرواز گرفتم، ساعت ۱۰:۳۰ اعلام کرد تاخیر داره، ساعت ۱۲ شد، ساعت ۱۴ شد، اعلام کردن یک بسته پذیرایی برای ناهار دریافت کنید، یک بسته حاوی یک برگر مرغ یخ زده با آب پرتقال، ساعت ۱۶ و ساعت ۱۸ اعلام کردن یک بسته پذیرایی عصرانه بگیرید، ساعت ۲۰ شد و خبری نشد، گویا هواپیما کیش دچار نقص فنی شده بود و پرواز کنسل شده بود.
ساعت ۲۲ یک بسته پذیرایی دیگه برای شام دادن، دو تا تیکه کوکوسبزی و کوکو سیب زمینی یخ زده بود !
مسئولان کیش ایر هم جواب درستی نمیداد، صدای اعتراض همه در اومده بود، تا حدود ساعت ۱ بامداد یعنی ۱۶ ساعت بعد اعلام کردن پرواز کنسل شده و مسئول کانتر اومد و داد زد همه برید خونه هاتون فردا بیاید !
صدای اعتراص همه بلند و یک ساعتی همه در حال اعتراض بودن تا مردم دیدن خبری نیست با تاکسی هایی که کیش ایرا لطف کرد گرفت مسافران قصد برگشت داشتن، یک خانمی اومد جلو گفت من از فلان شهر اومدم چیکار کنم ؟ مسئول مربوط گفت به من چه چیکار کنی ! خانم مسافر گفت : من ساعت ۲ نصف شب برگردم کجا ؟ هتل بهم جا نمیده یک خانم تنها توی شهر من تا صبح چیکار کنم ! خلاصه مسئول مربوط با نهایت وقاحت و گستاخی جواب خانم را داد و اون خانم هم تنها توی یک شهر غریب راهی هتل یا مسافرخونه ای شد - دیگه اونقدر خسته و عصبی بودم که نمیتونستم نگران کسی دیگه ای باشم - خلاصه همه برگشتن و پرواز کیش اصفهان فردای همون روز فکر کنم ساعت ۱۳ انجام شد، حدود ۲۶ ساعت تاخیر !

چند وقت پیش یکی از دوستان برای عزیمت به آفریقای جنوبی از پرواز تهران - دبی - ژوهانسبورگ استفاده کرد، پرواز در تهران نیم ساعت تاخیر داشت و به پرواز دبی - ژوهانسبورگ نرسید، دوست امون به همراه مادرش و خواهرش که مسافر اون پرواز بودن ۲۴ ساعت مهمان شرکت هوایی امارات بودن به اضافه گردش در شهر دبی با هزینه شرکت هوایی امارات و صبحانه و ناهار و شام با یک ماشین و راننده از طرف شرکت هوایی امارات تا با پرواز فردای دبی - ژوهانسبورگ عازم ژوهانسبورگ بشن !

فکر میکنم نیازی به توضیح بیشتر برای تفاوت بین دو شرکت هوایی و تعهد اشون نسبت به مسافر نباشه :)

۱ نظر: